Manchester City is van oudsher een echte volksclub. Inmiddels is men zelfs van het 150-jarig bestaan nog maar enkele jaren verwijderd. In 1880 werden The Citizens opgericht als St. Mark's West Gorton. Veertien jaar later werd er voor het eerst kennisgemaakt met de naam Manchester City. Hoewel het lijkt dat de club pas groot werd door de investeringen van de huidige eigenaar, is dat allerminst waar. Van de zeven behaalde landstitels werden er twee behaald voor de komst van de City Group. In 1937 en 1968 om precies te zijn. Na wat mindere jaren is de hoop op grote successen weer helemaal terug bij de achterban. Er wordt zelfs gemikt op een Champions League-titel. Wie gunt het die hondstrouwe fans van Manchester City nu niet? Begin jaren '00 zat het niet mee met degradatievoetbal. Des te uitbundiger worden de successen nu gevierd! Jij kunt die beleving live meemaken tijdens een voetbalreis naar Manchester City!